کد خبر : 209121
تاریخ انتشار : شنبه 15 مهر 1402 - 18:38

اینستاگرام و فیس بوک متا برای خدمات بدون آگهی از کاربران اتحادیه اروپا هزینه دریافت می کنند – منابع

اینستاگرام و فیس بوک متا برای خدمات بدون آگهی از کاربران اتحادیه اروپا هزینه دریافت می کنند – منابع

به گزارش ایده نیوز و به نقل از رویترز ۳ اکتبر (رویترز) – دو نفر از آشنایان روز سه شنبه گفتند که Meta Platforms (META.O) به دنبال معرفی طرح های اشتراک بدون آگهی برای کاربران اینستاگرام و فیس بوک در اروپا است. چندین طرح قیمت گذاری مورد بحث قرار گرفت، اما یکی از آنها گفت

Illustration shows Meta AI logo

به گزارش ایده نیوز و به نقل از رویترز ۳ اکتبر (رویترز) – دو نفر از آشنایان روز سه شنبه گفتند که Meta Platforms (META.O) به دنبال معرفی طرح های اشتراک بدون آگهی برای کاربران اینستاگرام و فیس بوک در اروپا است.

چندین طرح قیمت گذاری مورد بحث قرار گرفت، اما یکی از آنها گفت که طرح ۱۰ یورویی (۱۰.۴۹ دلار) در ماه عملی ترین است، در حالی که منبع دیگر گفت که در ماه های آینده اجرا خواهد شد.

این پیشنهاد تلاشی از سوی متا برای پیروی از مقررات اتحادیه اروپا است که تهدیدی برای محدود کردن توانایی آن در شخصی سازی تبلیغات برای کاربران بدون رضایت آنها و آسیب رساندن به منبع درآمد اصلی آن است.

ارائه یک انتخاب بین یک طرح رایگان و با پشتیبانی از تبلیغات و یک اشتراک پولی ممکن است منجر به انتخاب اولی توسط کاربران شود و به متا کمک کند تا از مقررات پیروی کند بدون اینکه بر تجارت تبلیغاتی آن تأثیر بگذارد.

منبع دوم گفت: در دستگاه های تلفن همراه، قیمت یک حساب کاربری به حدود ۱۳ یورو افزایش می یابد، زیرا متا کمیسیون های دریافت شده توسط فروشگاه های برنامه اپل و گوگل را در نظر می گیرد.

در مقایسه، Netflix (NFLX.O) 7.99 یورو برای یک طرح اشتراک اولیه دریافت می کند، در حالی که Alphabet (GOOGL.O) YouTube Premium حدود ۱۲ یورو و سرویس Spotify (SPOT.N) Premium حدود ۱۱ یورو قیمت دارد.

متا در اوایل سال جاری توسط کمیسر حریم خصوصی داده های ایرلند ۳۹۰ میلیون یورو جریمه شد و گفت که نمی تواند از به اصطلاح “قرارداد” به عنوان مبنای قانونی برای ارسال تبلیغات کاربران بر اساس فعالیت آنلاین آنها استفاده کند.

این شرکت رسانه‌های اجتماعی متعاقباً اعلام کرد که قصد دارد از کاربران اتحادیه اروپا قبل از اینکه به کسب‌وکارها اجازه دهد تبلیغات را هدف قرار دهند تا به الزامات قانونی در حال تحول در منطقه رسیدگی کنند، رضایت آنها را بخواهد.

یکی از سخنگویان متا گفت که این شرکت به “خدمات رایگانی که توسط تبلیغات شخصی‌سازی شده پشتیبانی می‌شوند” اعتقاد دارد، اما در حال بررسی گزینه‌هایی برای اطمینان از پیروی از الزامات قانونی در حال تحول است.

متا، کمیسیون حفاظت از داده های ایرلند و کمیسیون اروپا از اظهار نظر خودداری کردند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 4 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۴
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها