کد خبر : 207689
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1401 - 16:22

گوگل پنگوئن چیست؟

گوگل پنگوئن چیست؟

به دنبال پاشنه پاندا، به‌روزرسانی پنگوئن توسط گوگل به عنوان تلاشی جدید برای پاداش دادن به وب‌سایت‌های با کیفیت بالا و کاهش حضور صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) وب‌سایت‌هایی که درگیر طرح‌های پیوند دستکاری و پر کردن کلمات کلیدی بودند، اعلام شد.   عرضه اولیه پنگوئن بر ۳.۱ درصد از جستجوهای موتور جستجوی زبان انگلیسی

به دنبال پاشنه پاندا، به‌روزرسانی پنگوئن توسط گوگل به عنوان تلاشی جدید برای پاداش دادن به وب‌سایت‌های با کیفیت بالا و کاهش حضور صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) وب‌سایت‌هایی که درگیر طرح‌های پیوند دستکاری و پر کردن کلمات کلیدی بودند، اعلام شد.

 

عرضه اولیه پنگوئن بر ۳.۱ درصد از جستجوهای موتور جستجوی زبان انگلیسی تأثیر گذاشت. بین سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶، این فیلتر از طریق ۱۰ به‌روزرسانی مستند انجام شد که در طول زمان تکامل یافت و بر درک جامعه SEO از شیوه‌های مشکل‌ساز پنگوئن تأثیر گذاشت. از اوایل سال ۲۰۱۷، پنگوئن اکنون بخشی از الگوریتم اصلی گوگل است.

محرک ها برای پنگوئن

پنگوئن دو روش خاص را هدف قرار داد:

 

  • طرح‌های پیوند – توسعه، کسب یا خرید بک لینک‌ها از وب‌سایت‌های بی‌کیفیت یا نامرتبط، ایجاد تصویری مصنوعی از محبوبیت و مرتبط بودن در تلاش برای دستکاری گوگل برای اعطای رتبه‌های بالا. برای مثال، یک شرکت بیمه در تامپا می‌تواند انجمن‌های اینترنتی را با نظرات هرزنامه‌ای پر کند که به خود به عنوان «بهترین شرکت بیمه در تامپا» پیوند می‌خورد، و به دروغ ظاهر مرتبط بودن خود را با این پیوندهای غیرطبیعی افزایش می‌دهد. یا، ممکن است همان شرکت هزینه کند تا پیوندهایی با خواندن «بهترین شرکت بیمه در تامپا» در مقاله شخص ثالث نامربوط در مورد نظافت سگ ظاهر شود. محتوایی که هیچ ارتباطی با موضوع ندارد.

 

  • پر کردن کلمات کلیدی – پر کردن یک صفحه وب با تعداد زیادی از کلمات کلیدی یا تکرار کلمات کلیدی در تلاش برای دستکاری رتبه از طریق ظاهر مربوط به عبارات جستجوی خاص. به عنوان مثال، تکرار غیر طبیعی کلمات کلیدی در یک صفحه مشخص ممکن است به صورت زیر باشد:

 

“AAA Locksmith در دنور، CO، قفل ساز در دنور است که ساکنان دنور زمانی که به یک قفل ساز دنور نیاز دارند اعتماد می کنند تا به سرعت به آنها در رفع نیازهای قفل ساز دنور کمک کند.”

 

یا، قفل ساز فرضی در دنور ممکن است بلوک بزرگی از نام شهرها را در یکی از صفحات وب سایت خود بچسباند، مانند:

 

ما به دنور، تورنتون، بولدر، لیک‌وود، آروادا، تورنتون، هندرسون، سنتنیال، موریسون، گلدن، آرورا، درخت تنها، کاستل پینز، راکسبورو، آسپن، کانیفر، الدورادو اسپرینگز، لافایت، واتکینز، آلتوناکون، لانگموندر، پارک، هادسون، کول کریک و جیمزتاون.

 

چگونه می توانم بفهمم که پنگوئن به من ضربه زده است؟

اول، مهم است که بین پنگوئن و جریمه دستی برای پیوند غیرطبیعی تفاوت قائل شویم. به طور خلاصه، پنگوئن یک فیلتر نمایه گوگل است که برای همه وب سایت ها اعمال می شود، در حالی که جریمه دستی مختص یک وب سایت واحد است که گوگل تشخیص داده است که هرزنامه است. این جریمه‌های دستی ممکن است نتیجه گزارش یک وب‌سایت مشخص توسط کاربران Google برای هرزنامه باشد، و همچنین حدس زده می‌شود که Google ممکن است به صورت دستی برخی از صنایع (مانند شرکت‌های وام‌های روز پرداخت) را بیشتر از سایرین (مانند نانوایی‌های کیک کوچک) نظارت کند.

اگر تجزیه و تحلیل وب سایت شما کاهش رتبه یا ترافیک را در تاریخ مرتبط با به روز رسانی پنگوئن نشان دهد، ممکن است تحت تأثیر این فیلتر قرار گرفته باشید. مطمئن شوید که نوسانات ترافیکی مورد انتظار ناشی از پدیده‌هایی مانند فصلی (به عنوان مثال، مزرعه درخت کریسمس در آوریل) را رد کرده‌اید، و به دقت ارزیابی کنید که آیا بهینه‌سازی کلمات کلیدی یا شیوه‌های پیوند شما توسط Google هرزنامه تلقی می‌شود و سایت شما را در برابر به‌روزرسانی آسیب‌پذیر می‌کند یا خیر. مثل پنگوئن

 

نحوه بهبودی از پنگوئن

برخلاف جریمه پیوند دستی، که باید پس از تمیز کردن خانه، درخواست بازنگری را برای Google ارسال کنید، چنین درخواستی برای لغو جریمه پنگوئن ارائه نمی کنید. در عوض، اقدام برای رفع مشکلات اغلب دفعه بعد که Googlebot برای خزیدن سایت شما می آید، “بخشش” را به همراه خواهد داشت. این مراحل بازیابی عبارتند از:

 

  • حذف هر گونه پیوند غیرطبیعی که بر روی آنها کنترل دارید، از جمله پیوندهایی که خودتان ایجاد کرده اید یا باعث شده اید در وب سایت های شخص ثالث قرار داده شوند.
  • رد پیوندهای هرزنامه ای که نمی توانید کنترل کنید
  • تجدید نظر در محتوای وب سایت شما برای رفع بهینه سازی بیش از حد، اطمینان از اینکه کلمات کلیدی به طور طبیعی به جای رباتیک، تکراری یا بی معنی در صفحاتی که هیچ رابطه ای بین موضوع و کلمات کلیدی مورد استفاده وجود ندارد، پیاده سازی شده اند.

 

در مجموع، پنگوئن برای رفع یک ضعف شدید در سیستم گوگل ایجاد شد که باعث شد الگوریتم آنها توسط تعداد زیادی لینک با کیفیت پایین و بهینه سازی بیش از حد کلمات کلیدی صفحات فریب بخورد. برای جلوگیری از بی ارزش شدن وب سایت شما توسط گوگل به دلیل اعمال هرزنامه، تمام محتوایی که منتشر می کنید باید منعکس کننده زبان طبیعی باشد و شیوه های کسب لینک و ایجاد پیوند شما باید «ایمن» تلقی شود.

 

حقایق دیگر در مورد به روز رسانی پنگوئن

  • پنگوئن ابتدا به‌عنوان یک «فیلتر» مجزا راه‌اندازی شد که نتایج جستجو از آن عبور می‌کرد، اما در سپتامبر ۲۰۱۶، گوگل اعلام کرد که پنگوئن بخشی از الگوریتم اصلی رتبه‌بندی موتورهای جستجو شده است.
  • جان مولر، کارمند گوگل، پنگوئن را یک الگوریتم گسترده سایت نامید، به این معنی که وجود تعداد زیادی لینک با کیفیت پایین که به یک صفحه از وب سایت شما اشاره می کنند، می تواند باعث کاهش اعتماد گوگل به کل وب سایت شما شود. با این حال، برخی از SEO ها ادعا کرده اند که با تکرار پنگوئن ۴.۰، فیلتر ممکن است کمی نرم شده باشد به طوری که دیگر کل دامنه ها را جریمه نمی کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آموزش نوشتن رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح