کد خبر : 209137
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 مهر 1402 - 13:07

گوگل بارد چیست؟ در اینجا نحوه استفاده از این رقیب چت جی پی تی آورده شده است

گوگل بارد چیست؟ در اینجا نحوه استفاده از این رقیب چت جی پی تی آورده شده است

  به گزارش reportaj.me و به نقل از digitaltrends این روزها گوگل در زمینه هوش مصنوعی همه کاره است و گوگل بارد محصول شاخص آن است. این یک ربات چت هوش مصنوعی است، و بسیار به معنای رقیبی برای چت جی پی تی همیشه محبوب است. و در حالی که بسیاری از کارهای چت جی

 

به گزارش reportaj.me و به نقل از digitaltrends این روزها گوگل در زمینه هوش مصنوعی همه کاره است و گوگل بارد محصول شاخص آن است. این یک ربات چت هوش مصنوعی است، و بسیار به معنای رقیبی برای چت جی پی تی همیشه محبوب است.

و در حالی که بسیاری از کارهای چت جی پی تی را تکرار می کند، گوگل سرمایه گذاری زیادی در این فضا کرده است و قبلاً برخی به روز رسانی های مهم را در ابزاری انجام داده است که آن را فراتر از آنچه چت جی پی تی می تواند انجام دهد، انجام داده است.

 

گوگل بارد چیست؟

مانند چت جی پی تی، گوگل بارد یک چت ربات هوش مصنوعی محاوره ای است که می تواند انواع متن را تولید کند. شما می‌توانید هر سوالی از آن بپرسید، تا زمانی که خط‌مشی‌های محتوای آن را نقض نکند، بارد پاسخی ارائه می‌دهد. اگرچه بارد رسماً جایگزین دستیار گوگل نشده است، اما دستیار هوش مصنوعی بسیار قدرتمندتری است.

 

به این دلیل که بر اساس LLM (مدل زبان بزرگ) خود گوگل، معروف به LaMDA (مدل زبانی برای برنامه‌های گفتگو) است. مانند GPT-3.5 OpenAI، مدل پشت سر چت جی پی تی، مهندسان Google LaMDA را بر روی صدها میلیارد پارامتر آموزش داده اند و به هوش مصنوعی اجازه می دهند زبان طبیعی را به تنهایی یاد بگیرد. نتیجه یک ربات چت است که می تواند به هر سوالی به زبان طبیعی و محاوره ای شگفت آور پاسخ دهد.

 

LaMDA ابتدا در Google I/O در سال ۲۰۲۱ معرفی شد، اما یک نمونه اولیه باقی ماند و هرگز برای عموم منتشر نشد. هنگامی که چت جی پی تی در اواخر سال ۲۰۲۲ راه اندازی شد، گوگل به سرعت اقدام به انتشار یک ربات چت با پشتیبانی از LaMDA کرد که می توانست رقابت کند. گوگل بارد اولین بار در فوریه ۲۰۲۳ معرفی شد.

 

آیا گوگل بارد در دسترس است؟

پس از اعلام، گوگل بارد بر اساس یک صف در لیست انتظار، برای تعداد محدودی از کاربران باز ماند. اما در Google I/O 2023، این شرکت اعلام کرد که بارد اکنون برای همه باز است که شامل ۱۸۰ کشور و منطقه در سراسر جهان است.

 

به گفته گوگل، بارد اکنون به زبان‌های ژاپنی و کره‌ای نیز در دسترس است و به‌زودی ۴۰ زبان پشتیبانی می‌شود.

 

بارد هنوز به عنوان یک “آزمایش” برچسب گذاری شده است، اما اکنون به طور گسترده برای همه در دسترس است تا شروع به استفاده کنند.

 

نحوه استفاده از گوگل بارد

برای استفاده از گوگل بارد، فقط به بارد.google.com بروید. مانند همه محصولات Google، از شما می خواهد که با حساب Google خود وارد شوید. همچنین باید با شرایط خدمات موافقت کنید، اما پس از کلیک کردن، می توانید به سرعت استفاده از گوگل بارد را شروع کنید. مانند چت جی پی تی، بارد بیشتر فقط یک فیلد متنی خالی است که می‌گوید «در اینجا یک درخواست را وارد کنید». درخواست یا سوال خود را تایپ کنید و بارد پاسخی را ارائه خواهد داد.

به طور مفید، گوگل چند ایده تصادفی برای شروع به شما ارائه می دهد، که هر بار که بارد را باز می کنید متفاوت هستند. اولین مثالی که به من داده شد این بود: «یک غذای سریع، متعادل و گیاهی برای من چیست؟ باید سرشار از پروتئین و فیبر باشد.» سپس بارد لیستی از پنج وعده غذایی مختلف، از جمله یک توفو اسکرامبل، سوپ عدس و سرخ کردنی گیاهی ارائه کرد. از آنجا، می‌توانم مکالمه را به هر سمتی که می‌خواهم پیش ببرم، چه درخواست پنج وعده غذایی دیگر یا پنج دستور غذای مختلف برای یکی از وعده‌های غذایی.

 

فراتر از اصول اولیه، گوگل بارد دارای چند ویژگی مهم است که آن را از سایر ربات های چت متمایز می کند. ابتدا، خواهید دید که با هر پاسخ، بارد دو «پیش‌نویس» دیگر از همان پاسخ را نیز به شما می‌دهد. برای دسترسی به پاسخ‌های دیگر، فقط روی مشاهده سایر پیش‌نویس‌ها کلیک کنید. در این مورد، یکی از پیش نویس ها دستور پخت دقیق یک وعده غذایی خاص را ارائه می کرد و دیگری نسخه کمی تغییر یافته از پیش نویس اول بود. حتی می‌توانید روی «بازسازی پیش‌نویس‌ها» کلیک کنید تا بارد بخواهد پاسخ دیگری بدهد. با این حال، من متوجه شده ام که بازسازی پیش نویس ها اغلب نتایج بسیار مشابهی ایجاد می کند. بهتر است درخواست را با کلیک کردن روی نماد مداد ویرایش کنید یا از یک درخواست جدید برای دریافت پاسخ بهتر از بارد استفاده کنید.

 

همه چت های شما با بارد در یک پنجره اسکرول است که اگر پنجره را ببندید حذف می شود. می‌توانید تمام درخواست‌های موجود در «فعالیت بارد» را در نوار کناری ببینید (و حذف کنید)، اما پاسخ‌های واقعی از بارد در دسترس نیستند. خوشبختانه، گوگل به شما اجازه می دهد تا پاسخ ها را مستقیماً به Gmail یا Google Docs صادر کنید. اگر از بارد برای کدنویسی استفاده می کنید، می توانید به جای آن به Replit صادر کنید. فقط روی نماد اشتراک گذاری در زیر یک پاسخ از بارد کلیک کنید و روی جایی که می خواهید آن را به آن صادر کنید کلیک کنید.

 

در نهایت، یک حالت تاریک وجود دارد که می‌توانید با کلیک کردن بر روی کلید در بطری سمت چپ نوار کناری از آن استفاده کنید.

 

گوگل بارد برای چه مواردی استفاده می شود؟

گوگل بارد دارای انواع موارد استفاده مختلف است. با چت ربات‌های هوش مصنوعی، به‌ویژه چت‌ربات‌های قدرتمندتر مانند بارد، آسمان محدودیت دارد. این یک ابزار طوفان فکری، طرح کلی و همکار عالی است. مردم بدون شک از آن برای نوشتن مقاله، مقاله و ایمیل و همچنین برای کارهای خلاقانه مانند نوشتن داستان و شعر استفاده کرده اند.

 

و به تازگی، می‌توانید از بارد برای نوشتن و اشکال‌زدایی کد استفاده کنید.

 

همانطور که گوگل هشدار می دهد، استفاده از خروجی متن بارد به عنوان محصول نهایی توصیه نمی شود. عاقلانه است که فقط از تولید متن بارد به عنوان نقطه شروع استفاده کنیم.

 

محدودیت ها و بحث های گوگل بارد

برخلاف چت جی پی تی، گوگل بارد به تمام اینترنت دسترسی دارد. این بدان معناست که می تواند به رویدادهای جاری و زمینه مدرن اشاره کند. با این حال، این بدان معنا نیست که تمام اطلاعات آن ۱۰۰٪ درست است. همانطور که گوگل اعتراف می کند، بارد مستعد توهم است.

 

به عنوان مثال، من از بارد پرسیدم که ویراستاران Digital Trends چه کسانی هستند، با وجود اینکه همه آن اطلاعات مستقیماً در صفحه درباره ما نمایش داده می شود، درست نبود.

 

هنگامی که برای اولین بار در ۶ فوریه ۲۰۲۳ نمایش داده شد، گوگل بارد در پاسخ به سوالی درباره اکتشافات اخیر تلسکوپ فضایی جیمز وب اشتباه کرد. این سازمان ادعا کرد که اولین تصویری از یک سیاره فراخورشیدی در خارج از منظومه شمسی بوده است، اما در واقع این اتفاق سال ها قبل از آن رخ داده است.

 

اینکه گوگل بارد این اطلاعات نادرست را با چنین اطمینانی نشان می‌دهد باعث انتقاد شدید از این ابزار شده است و با برخی از نقاط ضعف چت جی پی تی مقایسه می‌شود. قیمت سهام گوگل در واکنش به آن چندین امتیاز کاهش یافت.

 

بزرگترین محدودیت بارد، ناتوانی در ذخیره چت است. می توانید آنها را صادر کنید، اما وقتی پنجره را ببندید، از بین می روند.

 

آیا گوگل بارد بهتر از چت جی پی تی است؟

هم گوگل بارد و هم چت جی پی تی از مدل‌های زبان طبیعی و یادگیری ماشینی برای ایجاد ربات‌های چت خود استفاده می‌کنند، اما هر کدام دارای مجموعه‌ای از ویژگی‌ها هستند. در زمان نگارش، چت جی پی تی کاملاً مبتنی بر داده‌هایی است که عمدتاً تا سال ۲۰۲۱ جمع‌آوری شده‌اند، در حالی که گوگل بارد پتانسیل استفاده از اطلاعات به‌روز را برای پاسخ‌های خود دارد و می‌تواند آزادانه در صورت درخواست در اینترنت جستجو کند. از آنجایی که مستقیماً به اینترنت وصل است، می‌توانید برای دریافت جستجوهای مرتبط، روی دکمه «Google it» نیز کلیک کنید. این یکی از مزیت های مهم بارد نسبت به چت جی پی تی است.

 

از سوی دیگر، چت جی پی تی تمرکز عمده ای بر پرسش ها و پاسخ های مکالمه دارد. به ویژه در کارهای خلاقانه نیز خوب است. با اعتراف خود گوگل، چت جی پی تی در حال حاضر پتانسیل بیشتری برای پاسخگویی به سوالات بیشتر به زبان طبیعی دارد.

 

حتی یک گزارش اخیر نشان می‌دهد که بارد بدون اجازه با استفاده از داده‌های چت جی پی تی آموزش دیده است. گوگل این اتهام را رد کرده است، اگرچه ساندار پیچای، مدیر عامل شرکت اعلام کرده است که بارد به زودی برای رقابتی تر شدن با چت جی پی تی به روز می شود و آن را یک سیویک پیشرفته در مقایسه با چت جی پی تی می نامد. این قبل از اعلامیه‌های Google I/O بود، بنابراین باید ببینیم به‌روزرسانی‌ها در استفاده واقعی چگونه مقایسه می‌شوند.

 

مهمتر از همه، چت جی پی تی این توانایی را دارد که تمام چت های شما را ذخیره کند، که به طور منظم در “مکالمات” در نوار کناری سازماندهی شده اند. از هم اکنون، بارد می تواند چت های شما را صادر کند، اما آنها را ذخیره نمی کند. من عملکرد پیش نویس بارد را دوست دارم، اما از نظر قابلیت استفاده طولانی مدت، چت جی پی تی گزینه بهتری است.

 

ایجاد متن به تصویر گوگل بارد

گوگل اعلام کرده است که به زودی ایجاد متن به تصویر را مستقیماً در بارد تعبیه خواهد کرد که برخلاف بینگ چت نیست. Bing Image Creator مایکروسافت از Dall-E پشتیبانی می کند، در حالی که نسل متن به تصویر بارد از مشارکت با Adobe حاصل می شود.

Firefly، همانطور که از آن نام برده می شود، ابزار تولید متن به تصویر Adobe است که در انواع برنامه های خلاقانه Adobe، با شروع Adobe Express، معرفی شده است. Firefly در کتابخانه تصویر سهام خود شرکت آموزش دیده است تا مشکل اخلاقی و قانونی اعتبارسنجی تصویر را حل کند.

 

تولید متن به تصویر در Google I/O 2023 اعلام شد و گفته می‌شود در هفته‌های بعد عرضه می‌شود. در زمان نگارش، به نظر نمی رسد که تولید متن به تصویر هنوز در دسترس نباشد. وقتی از بارد خواسته می‌شود «تصویری از یک پرنده در جنگل بسازد»، ربات چت پاسخ می‌دهد: «این چیزی است که من هنوز قادر به انجام آن نیستم».

 

فراتر از تولید تصاویر جدید، بارد در حال حاضر از تصاویر در پاسخ‌ها، از جمله عکس‌های جستجوی Google و نمودار دانش پشتیبانی می‌کند. 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آموزش نوشتن رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح